Gyakori kérdések

Miért kell nekem számlázó program? Van kézi számlatömböm.




Amellett, hogy szoftveresen előállított számlák kezelése hatékonyabb és jóval igényesebb a kézzel kiállított számlákhoz képest, a Nemzeti Adó és Vámhivatal 2013 januártól jogszabályban kötelez minden számla kiállító vállalkozót és vállalkozást arra, hogy banki átutalásos számláikat elketronikus módon, vagyis számlázó programmal hozzák létre. A Számlanyilvántartó™ pontosan ilyen alkamazás, mely teljes mértékben és maradéktalanul megfelel a NAV jogszabályainak melyről nyilatkozatunkat letöltheted PDF formátumban.


Mit jelent a kockázatmentes használat?




A hatályos jogszabályok nem írják elő, hogy egy számlakiállító vállalkozás csak egy számlázó rendszert használhat. Ennek értelmében – ésszerű kereteken belül – használhatsz egyszerre több számlázó rendszert, vagyis nem kell feladnod meglévő számlázásod, amennyiben a Számlanyilvántartó™ szolgáltatásait választod!


Van telepítve számlázó programom. Miért váltsak a Számlanyilvántartóra?




A telepített natív számlázó alkalmazásokkal ellentétben a Számlanyilvántartó™ nem az Ön számítógépén futó alkalmazás. Ahhoz. hogy bármikor és a világ bármely pontjáról elérd a Számlanyilvántartót nincs szükséged másra csak egy böngészőre, legyen szó hagyományos számítógépről, notebookról, tabletről vagy akár mobil telefonról.

Ezen felül a Számlanyilvántartó™ üzemeltetője, a Creditech Magyarország Kft. adó tanácsadói kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy az alkalmazás minden esetben kövesse az aktuális jogszabályi változásokat, illetve kihasználja az új jogszabályokban rejlő aktuális lehetőségeket a megújulásra. Ennek okán a jövőben nem kell folyamatosan szoftver frissítő és karbantartó csomagokat vásárolnod.


Adatbiztonság




További érvünk, hogy az irodádban tárolt számítógépek és a rajtuk futó számlázó alkalmazás egyaránt ki van téve elemi károknak, rosszakaróknak, hardver hibákból adódó veszélyeknek. Ha ezzel a számítógéppel bármi történik megsérted a kötelező adat tárolásra vonatkozó kötelezettséged a NAV felé, mely komoly büntetéseket vonhat maga után. A Számlanyilvántartó™ szerverei légkondicionált, földrengésbiztos, fegyverrel és teljes tűzvédelmi rendszerrel védett termekben állnak, így a Te adataid is tökéletes biztonságban vannak.


Hogyan kézbesíthetem a kiállított számlákat ügyfeleim részére?




A Számlanyilvántartó™ alapvetően e-mailben kézbesít minden számlát a vevő, vagy illetékes személye részére. Természetesen van lehetőséged kinyomtatni és postázni is minden e-mailben elküldött számlát amennyiben ez szükséges. A kiállított és e-mailben kézbesített számlakat vevőd is kinyomtathatja és felhasználhatja könyvelésében.

Emellett szükség estén megbízást adhatsz ügyfélszolgálatunk részére, hogy az összes kiállított számlád a kiállítás napján postai úton, akár ajánlott levélben is kézbesítsük ügyfeleidnek.

Figyelem: Ez utóbbi funkció csak éves előfizetési díj ellenében, ügyfélszolgálatunkon keresztül igényelhető.


Hogyan jutnak el a kiállított számláim a könyvelőmhöz?




Kérhetsz hozzáférést rendszerünkhöz könyvelőd számára is. Könyvelődnek van lehetősége akár a legfrissebb számlák egyesével történő, akár az egész évben kiállított összes számla egyben történő kinyomtatására.

Felhívjuk figyelmed, hogy könyvelőd kérhet automatikus összeköttetést könyvelő szoftverével is, mely esetben számos, a könyvelésben igen monoton munkafolyamat automatizálható!

Ezzel, és ehhez hasonló funkciók sokaságával igyekszünk időt spórolni a számlázásban résztvevő összes félnek.


Hogyan automatizálhatom számlázásom?




A Számlanyilvántartó™ több automata számlázási funkciót is tartalmaz. Egyrészt lehetőség van periodikus számlázás beállítására (pl. havi vagy éves számlák kiállítása), mely számlák a megadott időpontokban beavatkozás nélkül létrejönnek és e-mailben kézbesítésre is kerülnek.

Továbbá kérés esetén a Számlanyilvántartó™ képes összeköttetést teremteni webáruházakkal vagy akár projekt követő rendszerekkel, mely összeköttetés lehetővé teszi, hogy a Számlanyilvántartó™ rendszer rögtön számlát készítsen a megvásárolt tételekről és rögtön kézbesítse is azokat a vevő részére.

Figyelem: Ez utóbbi funkció csak éves előfizetési díj ellenében, ügyfélszolgálatunkon keresztül igényelhető.


Meglevő ügyféltörzsemet szeretnem felhasználni a Számlanyilvántartó™ rendszerében. Mit kell tegyek?




Semmiképpen nem szükséges egyesével bepötyögnöd minden ügyféladatot a Számlanyilvántartó™ rendszerbe. Amennyiben az adatokat excel táblázatban vagy bármely szabványos export formátumban eljuttatod ügyfélszolgálatunk részére technikusaink készséggel importálják ügyféltörzsed az új Számlanyivantartódba.

Figyelem: Ez utóbbi funkció csak éves előfizetési díj ellenében, ügyfélszolgálatunkon keresztül igényelhető.


Hogyan tudom attekinteni és nyilvántartani kintlévőségeim?




A Számlanyivántartó által kézbesített számlákra vevőid egy kattintással jelezhetik azok befogadását de még kiegyenlítésének megtörténtét is. Emellett nyomon követheted bankszámlád számlatörténetében a valós beérkezett tételeket és megerősítheted azok fizetett státuszát.


Mi történik egy kézbesített de rendezetlen számlával? Hogyan tudok fizetési felszólítást küldeni ügyfelemnek?




A Számlanyilvántartó™ rendszere átveszi tőled a fáradalmas és kényes feladatok kezelésének javát.

Nincs más dogod, mint létrehozni a fizetési felszólítás sablonok szöveges tartalmát, meghatározni azok hangnemét a késedelmi napoktól függően és rendszerünkre bízni az adminisztrációt.


Lehet egyszerre több számlatömböm, adminisztrálhatom elkülönítve is cégem tevékenységeit?




Természetesen igen. Ahogy az a hagyományos kézi tömbös számlázásnál megszokott volt a Számlanyilvántartó™ is lehetőséget ad arra, hogy tetszőleges számú számlatömböt használj.

Figyelem: Ez utóbbi funkció csak éves előfizetési díj ellenében, ügyfélszolgálatunkon keresztül igényelhető.


Több cégem van, vagy több cég számlázását is én kezelem. Mindegyikhez új regisztrációra van szükség?




Nem, nincs szükség cégenként regisztrálni! Sõt, határozottan le is beszéljük erről. Regisztrációkor amúgy sem vállalkozások kerülnek a rendszerbe, hanem személyek, felhasználók, vagyis Te. Rendszerünket Te használod, ezért az általad létrehozott vállalkozások aktivitásától függő kedvezmények vagy jóváírások Téged illetnek, melyek felhasználásáról majd Te dönthetsz.

A személyes regisztrációd követően van lehetőséged létrehozni vállalkozásaid, melyek számlázását, illetve azzal kapcsolatos minden adatod teljesen külön-külön kezelheted.

Figyelem: Ez utóbbi funkció csak éves előfizetési díj ellenében, ügyfélszolgálatunkon keresztül igényelhető.